Afspraak maken
Wanneer u met ons belt, staat de assistente u graag als eerste te woord. De assistente zal u vragen naar de reden van uw komst. Zij zal met aanvullende vragen de mate van spoed beoordelen. Dit heet triage. De assistente is hiervoor opgeleid en zal zorgvuldig met uw hulpvraag omgaan. Ook de assistente heeft medisch beroepsgeheim. Triage helpt ons het spreekuur beter te organiseren en spoedgevallen met voorrang te kunnen helpen.
Heeft u klachten waarvan u denkt dat ze dezelfde dag gezien moeten worden? Dan verzoeken wij u zo spoedig mogelijk (indien mogelijk voor 10.00 uur) te bellen met de assistente.
Soms is het niet nodig om op het spreekuur te komen en kan de assistente u adviezen geven. Deze adviezen worden altijd aan de huisarts voorgelegd.
Per klacht wordt 10 minuten spreekuurtijd gerekend (1 klacht per afspraak). Heeft u meerdere klachten om te bespreken? Maak dan een dubbele afspraak of overleg met de assistente of het nodig is om extra tijd in te plannen. Dit voorkomt onnodig uitlopen van het spreekuur.
Bij het maken van een afspraak kunt u aangeven bij welke arts (of andere behandelaar) u de afspraak wilt hebben. Het is voor iedereen prettig als u vervolgafspraken bij dezelfde huisarts kunt maken. In geval van spoed is het niet altijd mogelijk een voorkeur aan te geven. Wij vragen hiervoor uw begrip.
Visite aanvragen
Als u om medische redenen niet naar de praktijk kan komen, dan kan de huisarts een visite afleggen. Visites kunnen vóór 10.00u aangevraagd worden.
Verhinderd?
Heeft u een afspraak, maar lukt het niet om te komen? Zeg de afspraak dan zo spoedig mogelijk af. Zo kunnen wij andere patiënten in uw plaats laten komen. Zonder afmelden kunnen wij de kosten voor het consult bij u in rekening brengen.
Wijkzorgcentrum Sint Jozef
Visites (niet-spoed) voor bewoners van wijkzorgcentrum Sint Jozef worden op donderdagmiddag gepland.